Sniegas, ledas ir minusinė lauko temperatūra – žiema vis dar sugeba pateikti vairuotojams staigmenų. Lietuvoje žieminės (arba universalios) padangos šaltuoju metų laiku yra privalomos tam, kad žiemą būtų galima važiuoti saugiai. Tokios padangos geriau sukimba su kelio danga ir užtikrina saugesnį vairavimą. Visi lengvųjų automobilių vairuotojai iki lapkričio 10 dienos privalo pasikeisti vasarines į žiemai skirtas padangas.
Nesvarbu ar tai būtų sniegas, lietus, ar tiesiog šaltas oras, pagrindinis ir svarbiausias žieminių padangų pranašumas – maksimalus sukibimas su kelio danga šaltuoju metų laiku, kurį užtikrina žieminėse padangose naudojamas specialus gumos mišinys. Žieminių padangų sudėtyje yra didelė natūralaus kaučiuko dalis, dėl to padanga tampa minkštesnė esant atšiaurioms oro sąlygoms.
Vasarinių padangų sąveika su kelio danga priklausomai nuo temperatūros, greitai keičiasi. Temperatūrai nukritus žemiau 7 °C, vasarinių padangų efektyvumas labai stipriai sumažėja. Dėl to rekomenduojama pasikeisti vasarines padangas į žiemines. Net ir esant sausai kelio dangai kai oro temperatūra 5 °C, automobilis su vasarinėmis padangomis posūkiuose gali slysti, taip pat ir stabdymo kelias bus gerokai ilgesnis.
Sklando gandai, kad kuo minkštesnės padangos, tuo didesnės kuro sąnaudos ir greičiau dėvisi padangos, kas veda link didesnių eksploatavimo išlaidų. Padangų gamintojai nuolatos tobulina gamybos technologijas, todėl tokie padangų mišinio užpildai, kaip silicio dioksidas arba plastifikatoriai, sudarantys apie 40% gumos sudėties, greta kaučiukinės gumos leidžia pasiekti geresnių padangų eksploatavimo rezultatų.
Per pastaruosius 10 metų universalios, sezoninės padangos tapo daug patikimesnės ir efektyvesnės. Nepaisant to, sezoninės padangos vis dar turi savo stipriąsias ir silpnąsias puses. Bene svarbiausia yra įvertinti aplinką, kurioje dažniausiai važinėjate. Universalios padangos geriausiai tinka naudojimui mieste, kur keliai yra tinkamai prižiūrimi, mažiau slidūs ar užpustyti. Sezoninės padangos puikiai prisitaiko prie oro temperatūros, tačiau nėra tokios efektyvios ekstremaliomis oro sąlygomis, esant apledėjusiai ar gerokai apsnigtai kelio dangai. Jei gyvenate už miesto arba dažnai tenka važiuoti atokesnėmis vietovėmis, žieminės padangos vis dėlto yra geresnis pasirinkimas.
Kokybiškos padangos, nepriklausomai nuo metų laiko, užtikrina saugią ir malonią vairavimo patirtį. Padangų priežiūra yra svarbiausias ne tik važiavimo komforto, bet ir saugumo veiksnys. Keletas patarimų, kuriais vadovaudamiesi galite užtikrinti tinkamą padangų būklę.
Nuolat tikrinkite ir palaikykite automobilio gamintojo rekomenduojamą padangų slėgį. Padangų slėgis dažniausiai yra nurodytas automobilio naudotojo knygelėje arba ant automobilio kėbulo (kuro bako dangtelio, durų slenksčio, daiktadėžėje ir kt.). Tikrinkite padangų protektoriaus gylį – šaltuoju metų sezonu, nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. minimalus leistinas padangų protektoriaus gylis yra 3,0 mm.
Atkreipkite dėmesį ir į padangų amžių. Bėgant laikui įvairių medžiagų ir gumos mišinių savybės kinta, todėl ir padangos pasidaro kietesnės, sumažėja efektyvumas. Padangos pagaminimo data yra nurodyta ant šoninės sienelės. Pirmieji du skaičiai nurodo metų gamybos savaitę, kiti du skaitmenys – pagaminimo metus. Rekomenduojama 5 metų senumo padangas pasikeisti į naujesnes.
Ratų geometrijos patikra ir ratų suvedimas padės išvengti pernelyg greito padangų nusidėvėjimo. Esant netinkamai ratų geometrijai ar blogam suvedimui, padangos netik greičiau dėvisi, tačiau daroma žala ir automobilio pakabos ar vairo stiprintuvo mazgams. Vairuojant gali būti jaučiama vibracija, automobilį gali traukti į šoną, prastesnis sukibimas su kelio danga, dėl ko kyla pavojus ir vairavimo saugumui.
Dažna padangų apžiūra, netgi atliekama jūsų pačių, padės prailginti jų tarnavimo laiką. Kai kuriuos išorinius defektus galima nustatyti ir patiems, tačiau sudėtingesni automobilio padangų defektai, jų aptikimas ir remontas turi būti patikėtas profesionalams, todėl padangų remonto neatidėliokite. Nežymiai pažeistos padangos, pvz. pradurtos, su įtrūkimais ar įpjovomis, gali būti pataisomos. Svarbu neatidėlioti, nes ilgiau važiuojant su pažeistomis padangomis, jų patiriama žala didėja ir tada jau belieka padangas keisti į naujas.
2023 m. spalio mėnesį vykusiuose žieminių padangų bandymuose, Vokietijos automobilių leidinys „Auto Bild“ naująją žieminę „Goodyear“ padangą „UltraGrip Performance 3“ pripažino kaip efektyviausią ir tvariausią savo klasėje bei apdovanojo padangą „Eco-Master“ ir „Green Tire“ ženkleliais.
„Goodyear“ siekia ambicingo tikslo – iki 2030 m. pristatyti padangas, pagamintas tik iš tvarių medžiagų. 2020 m. buvo paskelbta pasaulinės bandymų agentūros „Emissions Analytics“ ataskaita. Joje teigiama, kad besidėvinčių automobilių padangų tarša viršijo automobilių išmetamųjų teršalų kiekį. „Goodyear“ sukūrė padangą, kuri pagaminta iš metano, anglies dioksido ir augalinės kilmės aliejų komponentų, pakeisdama įprastinius naftos produktų mišinius naudojamus padangų gamyboje. Padangoje taip pat buvo panaudotos kitos tvarios medžiagos, tokios kaip sojų aliejus, ryžių lukštai, pelenų silicio dioksidas ir iš plastikinių butelių perdirbtas poliesteris. 2023 m. sausį buvo pristatyta demonstracinė padanga susidedanti iš 90% tvarių medžiagų.
Automobilių veiklos nuoma su paslaugomis turi daug privalumų, vienas jų, automobilio padangomis, tiek vasarinėmis, tiek žieminėmis rūpinasi nuomos bendrovė. Padangos suteikiamos visam nuomos laikotarpiui, susidėvėjusios padangos keičiamos naujomis. Taip pat nereikia rūpintis padangų keitimu bei saugojimu, tuo pasirūpina nuomos bendrovė. Jums tereikia sutartu laiku atvykti į partnerio autoservisą, kur yra saugomos automobilio padangos ir sezoninis padangų keitimas niekada netaps galvos skausmu.